01. Januar1885.
Prvi tramvaj u Sarajevu
Da ne bi uzalud izrovali bečke ili
peštanske ulice, Austro-Ugari su odlučili "konjsku željeznicu" - kako se
tada nazivao tramvaj - isprobati prvo u Sarajevu. Tako se u ljeto 1884.
godine počelo sa kopanjem sarajevskih ulica i polaganjem tramvajskih
šina. Tom prilikom Sarajevo je ostalo bez jednog od najljepših mostova -
kamenog mosta koji je premošćavao Koševski potok kod Alipašine džamije,
ali je dobilo i titulu prvog grada na Balkanu i u srednjoj Evropi koji
je imao tramvaj. Prva tramvajska pruga u Sarajevu bila je duga 3,1
kilometar, a počinjala je od današnjeg Ekonomskog fakulteta, pružala se
Ferhadijom i dalje glavnom gradskom ulicom (današnjom Titovom) preko
Marijin dvora i završavala na uzanoj željezničkoj stanici. Tada je
napravljena samo jedna traka pa se tramvaj vraćao istim šinama kojim je i došao. Bilo je
propisano da jedan konj ne smije voziti više od dva kruga, kako se ne bi
iscrpio.Johan Hanke je bio prvi "tramvajdžija".
Prvi tramvaj je zvanično počeo s radom 1.1.1885. godine u 10 sati. Sva četiri kola za osobni promet stajala su pred stanicom u Ferhadiji, a pred njima su se okupili zemaljski poglavar Appel, civilni adlatus Nikolić, podmaršal Buvard, generali Haas i Arlow, predstojnici Zemaljske vlade i Gradsko poglavarstvo. Cijela ova svita je zatim sjela u kola i za 13 minuta odvezla se do gradskog kolodvora "glatko, čisto, nečujno, kao na dlanu".
Prvi tramvaj je zvanično počeo s radom 1.1.1885. godine u 10 sati. Sva četiri kola za osobni promet stajala su pred stanicom u Ferhadiji, a pred njima su se okupili zemaljski poglavar Appel, civilni adlatus Nikolić, podmaršal Buvard, generali Haas i Arlow, predstojnici Zemaljske vlade i Gradsko poglavarstvo. Cijela ova svita je zatim sjela u kola i za 13 minuta odvezla se do gradskog kolodvora "glatko, čisto, nečujno, kao na dlanu".