01. Juni1976.
Ukinuta pruga Čapljina - Gabela - Dubrovnik
Pruga Metković – Sarajevo građena je etapno od 1883. godine, a završena
1.avgusta 1891. godine kada je iz tog pravca došao i prvi voz u
Sarajevo. Strategijske pruge Gabela – Hum – Uskoplje – Zelenika,
Uskoplje – Dubrovnik i Hum – Trebinje izgrađene su i puštene u saobraćaj
16. i 17. jula 1901. godine. Pruga Trebinje – Bileća izgrađena je i
puštena u saobraćaj 30 godina poslije, odnosno 20. decembra 1931.
godine. Pruga od Metkovića do Ploča u dužini od 21,800 km, građena je
tokom drugog svjetskog rata i puštena je u saobraćaj 25. novembra 1942.
godine. Izgradnjom normalne pruge Sarajevo– Metković – Ploče 26.
novembra 1966. godine ukinuta je uzana pruga. Pruga Uskoplje – Zelenika
ukinuta je 1. juna 1968. godine, a pruge Čapljina – Gabela – Dubrovnik i
Hum – Trebinje – Bileća ukinute su 1. juna 1976. godine.
Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom.Ovo je samo jedna u nizu trasa koje su ukinute.
Uskotračnim prugama su se koristileo parne lokomotive koje su kao pogonsko goriv koristile ugalj.Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom "ćiro".Pojavom modernih lokomotiva "ćiro" se koristi samo kao turistička atrakcija.
Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom.Ovo je samo jedna u nizu trasa koje su ukinute.
Uskotračnim prugama su se koristileo parne lokomotive koje su kao pogonsko goriv koristile ugalj.Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom "ćiro".Pojavom modernih lokomotiva "ćiro" se koristi samo kao turistička atrakcija.